2014. február 4., kedd

Házi folyékony mosószer

Mindenre allergiával reagál a bőröd? Gondoltál már arra, hogy mennyi ártalmas vegyületet tartalmaz a bolti mosószered? Ugyan miért kellene ezt használni, amikor van jobb is? Ráadásul olcsó, és nem károsítja a környezetet. Ez a házi folyékony mosógél.
Megint a mosószappan reszelékhez nyúltam, és az alábbi recept szerint készítettem el:

  • 200 gramm reszelt szappan
  • 250 gramm mosószóda
  • 125 gramm bórax
  • víz

Egy fazékban 1 liter vizet melegítettem, majd beleraktam a szappanreszeléket, és kevergetve megvártam, míg teljesen feloldódott a vízben.
Forrnia nem szabad, mert kifut! Ezután belekerült a mosószóda és a bórax is, és amikor már minden folyékonnyá vált - kb 5 perc múlva -, levettem a tűzről, és beleöntöttem egy nagy vödörbe, majd teleeresztettem forró vízzel.
24 óra állás után teljesen kocsonyás állagúvá vált a szer. Ezt széttörtem, majd ismét vizet öntöttem hozzá, és így is elkevertem.
Noha a recept 36 liter vizet ír, én ennek kevesebb, mint a felét, 15 litert használtam fel, szóval kaptam 15 liter folyékony mosószert, amit illatosítottam, és flakonokba töltögettem. 1 flakonos adagolóval használok belőle 1 mosáshoz, és gyönyörű, illatosak a ruháink. Fehérítésre adok még hozzá 1 evőkanálnyi nátrium-perkarbonátot, esetleg mosás előtt 2 evőkanálnyit téve 1 vödör forró vízbe, beáztatom a ruhát, ha rettenetesen koszos.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése